lördag, augusti 25, 2012

Krister Kronlid, S: ”Jag är rädd för den ökande antisemitismen inom socialdemokratin”


Socialdemokraten, Krister Kronlid är rädd för den ökande antisemitismen inom socialdemokratin:
 "MALMÖ – Jag skäms över Ilmar Reepalus uttalanden eftersom han uppenbarligen inte själv har förstånd att göra det. Och jag är rädd för den ökande anti-semitismen i mitt parti."


 Han är tydlig med sin uppfattning om partikamraten, Malmös "starke man", Ilmar Reepalu:

– Även om han påstår att han inte är antisemit, är det han säger ren anti­semitism, och det finns något där som skrämmer mig, säger han.
Men Krister Kronlid räds också de starka antisemitiska strömningarna i det egna partiet.

– Framför allt i SSU. Många av ungdomarna kommer från Mellanöstern och bär antisemitismen med sig."
Världen Idag
/Fröken Sverige - 6,5 år i svenska folkets tjänst

Inga kommentarer: