lördag, maj 08, 2010

Det Nya Sverige: Mord på fest i Göteborg

"En man misshandlades så svårt att han senare avled på sjukhus,"

"Festen hölls i en festlokal inrymd i ett stort bergrum, med plats för upp till 350 personer.

– Jag vet inte alls vad som har hänt. Jag ska träffa polisen nu och vill prata med dem först innan jag uttalar mig, säger Frank Alfredsson som är bokningsansvarig för festlokalen.

Vilka hyrde lokalen i går?

– Jag vill inte säga det just nu."

"En poliskälla säger till Aftonbladet:

– Mannen var väldigt svårt knivskuren i magen och tre ambulanser kallades dit. Mannen dog med största sannolikhet på plats. Vi begärde förstärkning och totalt var det fler än tio polisbilar där, inklusive piketen. Även hundförare kallades in.

– Det var en stökig fest med flera bråk under kvällen. Larmet gick två gånger."


Aftonbladet

Bloggen kan i alla fall berätta att den somaliska artisten som uppträdde i Berg211 i går kväll heter Iid Jama Batalaale .


/Fröken Sverige

Inga kommentarer: