torsdag, mars 04, 2010

Arabiskt barngäng slog ut tänderna på dansk man

"Det var børn med arabisk baggrund. En ældre araber havde bedt dem skrue ned for musikken på deres mobiltelefoner. Da han steg af, skruede de op igen."

"Bjarne" 35 år från Århus i Danmark, har precis gjort sin första käkoperation. Han bad i fredags ett gäng med arabiska barn i åldern 10-16 år att låta en äldre man vara i fred på en buss och han bad dem också att skruva ner för musiken, som de spelade högt från sina mobiler. På lördag ska han opereras igen.

»Jeg mister den ene fortand, men tandlægerne har sagt, at jeg måske beholder de tre andre i overkæben. Jeg skal opereres igen på lørdag,« fortæller Bjarne.

"- Jag har arbetat med unga kriminella", säger Bjarne. "Jag har också tränat invandrare i fotboll i många år, så jag försökte mig på ett konstruktivt: Hej grabbar, kan ni inte ta hörlurar på er så att musiken inte stör andra människor."

Bjarnes fråga fick barnen att attackera honom. 10-15 slag och sparkar fick han, överkäken slog sönder och en tand åkte ut. Tre andra kanske kan räddas. Kanske.

»Jeg blev trængt op i en krog på mit sæde. Især den største af drengene gik tæt på. »Du er racist. Du kan ikke li' vores musik«, sagde han. Det var en mærkelig melding. De spillede USA gangster-rap. Det er mainstream musik for alle. Jeg prøvede at argumentere. Pludselig haglede slagene ned over mig.«

Stiften.dk

/Fröken Sverige






Inga kommentarer: