lördag, september 12, 2009

Asylsökande knivhögg rullstollsbunden kvinna till döds

"Clara var inte en kvinna någon tänkte på som offer. Hon var näst äldst i en sammansvetsad fembarnsfamilj på en hästgård utanför uppländska Heby. Hon föddes med ryggmärgsbråck som innebar att underbenen inte fungerade alls, men vissa muskler i lår och höfter. Clara använde rullstol. Med hjälp av skenor kunde hon gå korta sträckor. "

"Clara hade haft andra pojkvänner, men ingen som uppvaktat henne som den sex år äldre mannen. Och hon bestämde sig för att flytta till lägenheten på sjunde våningen i Stockholmsförorten Hallunda.

– Jag tror att hon först ville jämka, funderar Gabrielle, anpassa sig för att han skulle bli gladare.

Det handlade om att sminka sig mindre, undvika vissa kompisar, särskilt de manliga. Att svälja och förlåta kommentarer som gick ut på att han tyckte om Clara, ”fast du sitter i rullstol”.""

"Den varma måndagsmorgonen 1 juni skulle Clara Hermelin, 22, hämta sin mobiltelefon hos förre pojkvännen. Hon hade ettåriga dottern med sig i barnvagnen. Den fungerade som rullator.

Hon dog i hallen, stucken 40 gånger med kniv."

Aftonbladet

"Andra kan intyga att 28-åringen varit förändrad sedan han fått avslag på sin asylansökan och flickvännen Clara gjort slut. Han säger själv att han ville ha psykiatrisk hjälp, men inte fått.

– Ingen har pratat med mig ordentligt, om mina tankar, säger han i förhör.

28-åringen åtalas även för våldtäkt och grov kvinnofridskränkning mot sin tidigare hustru."

Aftonbladet

Låter väldigt muslimskt:

"Inte mitt fel - jag är utan skuld"

"Ingen har löst problemen åt mig"

"Det är JAG som är det verkliga offret"

/Fröken Sverige


Inga kommentarer: