söndag, juli 05, 2009

Dansk politiker: Tänk om nu Jønke har rätt?

Danska Venstres Søren Pind, bloggar idag om det faktum att så många etniska danskar utsätts för våld av - i många fall muslimska - invandrare. I Facebook har han ställt frågan om de som han är vän med där har egna historier från verkligheten att berätta om. Det hade de:

"
Kan en dømt rovmorder, hvem mange opfatter som psykopat, have ret?

Det har været debatteret, efter rockerklubben Hells Angels offentliggjorde det såkaldte Sjakal-manifest. Heri tilkendegives og beskrives og tegnes et billede af nogle mennesker - betegnet sjakaler - der opfører sig voldeligt, truende og nederdrægtigt. Nogle mennesker, som, forstår man, Hells Angels nu vil reagere imod."

"I går lagde jeg følgende tekst ud som en note på min facebook-side:

“I går sad jeg med en af dansk politiks hotshots. Han var bekymret, han der altid havde haft en humanistisk indstilling til tingene - hans teenage-søn var blevet “racist”.Sønnen havde lært at tale på den “rigtige måde”, som han fortalte. Slog en utilpasset indvandrerdreng ham på skulderen svarede han ikke “hvad f. bilder du dig det - eller av, det gør ondt”. Nej, han svarede: “Undskyld jeg stod her”. Det var sket så ofte, så han havde lært at agere, så han ikke fik problemer."

"
Jeg vil derfor gerne vide: Er der nogen her på facebook, der har personlige oplevelser af denne karakter? Er det her rigtigt? Fri mig venligst for jeg har hørt af en som har hørt om en. Jeg spørger, om nogen af min næsten 3.500 venner her på facebook selv - personligt - har oplevet lignende ting. I bekræftende fald, så fortæl det her. Der er brug for at myterne bliver slået ihjel eller at vi får gjort noget ved dem. Jeg lover at rejse sagerne politisk, hvis de holder vand”.

For mig er det en forstemmende og sørgelige erkendelse, at jeg aldrig før på min facebook har fået så mange reaktioner på et indlæg. Med konkrete historier. Menneskeskæbner. Der tegner et klart og entydigt billede."

Läs mer på Søren Pinds blogg

Äntligen en politiker som vågra lyssna direkt på den "berikade" generationen. En politiker som vågar se sitt uppdrag viktigare än PK-ismen.

Tack för tipset, Jonas T!

/Fröken Sverige

Inga kommentarer: