måndag, juni 23, 2008

Ny guldbluff i Norrköping

De sa att de hade fått bensinstopp. När kvinnan stannade för att hjälpa de två männen vid vägkanten försökte de byta till sig pengar mot guld.

NT

Citerar även kommentarerna innan NT censurerar :

"CryMeARiver (12 minuter sedan)

Blivit antastad MITT i stan av liknande "gäng" , verkar vara av någon zigienar / östeuropeisk bakgrund. Tänk typ bulgarien och de länderna. Kvinnor som försökte bli av med något till två av våra kära hörsalspakrs invånare, jo jag tackar. Sedan flög de på mig. röt ifrån och gick vidare. Man borde kanske ringa blåvitt nästa gång och hettsa lite så kanske "langarna" åker på en nöt.

För var föremålet de påvisade mig EXAKT likadant som på bilden x)"

"C64 (18 minuter sedan)

Huvudet på spiken på slutet: "Jag var nog lite naiv."
Det beskriver hela det svenska folket. Godtrogna och lättlurade.
Gärningsmännens etnicitet hålls naturligtvis, i sann svensk medieanda, klädsamt tillbaka.

Då säger folk: "Vad spelar det för roll om det är en svensk eller utlänning som gjort det?".
I det enskilda fallet inte så mycket, men det spelar stor roll för helhetsbilden eftersom det i denna typen av bedrägeribrott finns en kraftig överrepresentation hos en viss folkgrupp."

Tack för tipset, MX!

Jag fattar ärligt talat inte att en ung tjej vågar stanna när två män försöker vifta in henne till vägkanten? Det värsta som kan hända henne, är knappast att hon blir av med hundra spänn....

Inga kommentarer: