onsdag, maj 28, 2008

Ge mig ett par säckar pengar så jag kan åka hem till Kroatien

"Marino Bozic, 53, blev gripen efter bomblarmet på kärnkraftverket i Oskarshamn. På tisdagskvällen fastnade en 50-årig serviceman i säkerhetskontrollen vid Forsmark - han friades helt. - Jag tycker det är helt åt helsike, man ser på min bakgrund och min nationalitet, säger Marino till Uppsala.expressen.se. "


" Jag har blivit dömd för misshandel trots mitt nekande. Det är någonting jag får betala för i dag, säger Marino."


"– Vem ska ge mig arbete efter det här? De skulle kunna ge mig upprättelse genom att fylla ett par säckar med pengar så att jag kan åka tillbaka till mitt hemland Kroatien, för här är jag stämplad som terrorist för alltid.


Expressen


Han glömmer uppenbarligen alla andra fall han varit inblandad i?


2005: Narkotikabrott - 40 dagsböter.

2002: Misshandel, grov misshandel, stöld, övergrepp i rättssak - 18 månaders fängelse.

2001: Trafikbrott (bilbälte) - 300 kronor i böter.

2001: Brukande av falsk urkund, olovlig körning - villkorlig dom och 60 dagsböter.

1995: Vapenbrott - 6 månaders fängelse.

1994: Grov stöld, grov vårdslöshet i trafik - 12 månaders fängelse.

1992: Häleri, brott mot knivlagen - 1 månads fängelse.

1988: Misshandel, olaga hot, varusmuggling - dagsböter.



Detta är vad han är dömd för. Gud vet vad han har gjort utan att åka dit för....?


Varför inte bara ta och åka till ditt HEMLAND Kroatien direkt? Du har redan kostat skattebetalarna nog.


Källa: Barometern

Inga kommentarer: