torsdag, februari 28, 2008

Säkerhetsrisk? Muhammedtecknarens fru förlorar jobb


Mordhoten mot Jyllands-Postens Muhammed-tecknare Kurt Westergaard har ni fört till att hans hustru, Gitte Westergaard, har blivit avvisad från sitt arbeta som vikarie på ett kommunalt daghem i Århus.

Detta skriver Jyllands-Posten. Under onsdagskvällen, efter att Gitte Westergaard hade kommit hem från sitt arbete på daghemmet 'Lille Rygaard' i Århus, blev hon uppringd av instutionens områdeschef, Jette Nørrevang.

Press från otrygga föräldrar:

Hon talade om att Gitte Westergaard av säkerhetsmässiga skäl under en period inte var önskvärd som vikarie på daghemmet.

"Ifølge børn- og ungechef Ole Kiil Jacobsen er det et pres fra en kreds af utrygge forældre, der har fået kommunen til at tage dette skridt."

Gitte W som arbetat som dagisfröken i Århus kommun i 24 år säger: "Jag är arg, besviken och ledsen. Hoten har endast varit riktade mot min man.


Jag blir också både ledsen och förbannad! Det finns en gräns för vad våra "gäster" - som vi så generöst har bjudit in till våra länder för skydd och livstids försörjning - kan få göra mot vanligt folk!

Muslimerna står mig upp i halsen med sina oändliga rad av offermentalitet, krav på särbehandling och evigt gnällande.

Och vart är alla "sekulära", "moderata" och "demokratiska" muslimer när sådant här händer?

Ska en 72-årig TECKNARE och hans fru få gömma sig resten av sitt liv?

Bara för att vi är så förbannat flata och mesiga, så att vi inte säger: NU ÄR DET BANNE MIG NOG!

För den som tror att den muslimska kravlistan har ett slut - den är riktigt lurad, eller bara riktigt dum.

Inga kommentarer: