söndag, augusti 19, 2007

Semus och Minaret visar upp Lars Vilks teckningar = LÖGN!


Semus och tidningen Minaret har ju beslutat att visa Lars Vilks omdebatterade teckningar Muhammed som hund. Men detta var uppenbart bara ett sätt att marknadsföra islam. Nu kan man läsa följande:

CITAT: "En utställning i samband med dialogen skulle i så fall innebära att vi blir ansvariga för att publicera Lars Vilks teckningar. Det är ett ansvar jag inte kan axla. Dialog är något gott. Men att bli den som publicerar teckningarna. Nej tack. Med tanke på den kritik jag riktat mot Jyllands-Posten för att de publicerade sina karikatyrer vore det dessutom inkonsekvent och emot mina etiska och konstnärliga principer."

"På grund av detta vill jag nu meddela att dialogen blir av och Vilks är som sagt varmt välkommen. Men publiceringen/utställningen av hans bilder får han sköta
själv."

Dr Alazerius blogg

Jag beklagar, Lars Vilks! Men detta kunde man redan ana från början...tyvärr...muslimerna vill bara ha "dialog" med....muslimer....

UPPDATERING: Mohamed Omar skriver nu följande på sin blogg:

"Dessa personer som nu ropar högt för att i yttrandefrihetens namn publicera teckningar som häcklar profeten Muhammed teg dock stilla när den iranska tidningen Hamshahri i februari 2006 arrangerade en tävling för karikatyrer som häcklade, hånade och förlöjligade de judiska offren för Förintelsen.

Ingenstans kunde man läsa dessa ”liberaler” försvara tävlingen. Ingen drog en lans för den iranska tidningens yttrandefrihet och ”rätt att kränka”. Vad var den nit och den entusiasm som vi bevittnat i samband med Jyllands-Postens karikatyrer? Som bortblåst."

"De vi nu ser är en kampanj riktad mot islam och muslimer. Inte av kärlek till yttrandefriheten utan av hat mot islam. Yttrandefriheten är för dessa krafter blott en underordnad princip som används i taktiska syften. Den är inte ens en princip. Den är ett verktyg i deras smutsiga spel.

Vad det lider kommer jag att sammanfatta mina iakttagelser i en debattartikel. Experimentet med att inbjuda Lars Vilks till dialog har varit upplysande."




Inga kommentarer: