måndag, juni 04, 2007

- Jag bor i Biskopsgården men ändå i Turkiet, säger Elife Eken.

Efter ett tips från Varjager´s blog:

""Jag är invandrare var jag än är"

- Jag bor i Biskopsgården men ändå i Turkiet, säger Elife Eken.

Det sägs att Biskopsgården är otryggt. Men inte för mig, jag är trygg här.
Vilket kan bero på att Elife har 300 släktingar i Biskopsgården. Plus femtio i Majorna och ett hundratal i Stockholm.

Så var är "hemma" för dig?
- Jag är invandrare var jag än är, i Sverige eller i Turkiet. Men jag känner mig mera hemma där nere. Klimatet, maten, musiken, gästvänligheten. Här är det kyligare mellan människorna.

Skulle du acceptera att Pinar gifte sig med en svensk?

- Om det var riktig riktig kärlek. Men i så fall fick han konvertera till islam. Jag vill inte att hon gifter sig med en kristen.

Elife har gott om väninnor, alla turkiska. "Äkta turkar", som Elife säger. Alltså inte kurder födda i Turkiet, vilka det finns många av i Biskopsgården.

- Vilka svenskar hamnar i Biskopsgården? Jo, fyllisar och socialfall. De som kommer nya till Sverige blir så rädda för svenskarna som bara super att de inte vågar släppa ut sina barn.

Läs mer i GP

De vill INTE integreras - de vill bara bygga en stat i staten och sedan tvinga alla att bli dhimmis och muslimer...när ska våra politiker fatta det?

Inga kommentarer: