onsdag, februari 22, 2006

Akkaris dubbelspel.

Här en FRI översättning från en dansk artikel. Denna plus det faktum att Akkari missahandlat barn och blivit dömd till 60 dagars fängelse år 2000 (som han dock slapp undan med 40 dagsböter), kan man lägga till det faktum att han har gjort vad han kan för att förstöra alla relationer mellan islam och resten av världen...kanske till och med startat tredje världskriget...?

"Här kommer dubbelspelarens Akkaris historia. Akkari kom till Danmark 1985, där familjen bodde i Hurup i Thy, ända tills fotbollsklubben betalade en avskedsfest med pommesfrites och läsl i klubbhuset 1990.

Orsaken var, att familjen Akkari själv ville tillbaka till Libanon, men redan efter ett år var familjen tillbaka i Danmark igen.

Nu kunde dom dock inte få asyl.

Det resulterade i, att Ahmed Akkari och familjen uppträdde ivrigt i nordjyska medier som en stackars familj, som inte ville tillbaka till det - måste man förstå - fruktansvärda hemland, som under tiden hade blivit fredligt efter ett 15 år långt inbördeskrig.

I februari 1994 så tryckte den dåvarande Aalborg Stiftsende till exempel en artikel med överskriften: "Jag är dansk".

"Dansken" var Ahmed Akkari, som då var 15 år.

Det underliga är, att "dansken" vid denna tiden, hade tillbringat lika lång tid i Libanon, som i Danmark - ändå sa Akkari:

-Jag vill inte tillbika till Libanon, det är inte mitt land längre. Jag är dansk nu - det är bara när jag ser mig i spegeln, som jag tänker på, att jag är utlänning.

Han hävdade, att han inte ens förstod språket i Libanon - han måste i vilket fall ha lärt sig arabiska , efter att artikeln i den jyska (Jylländska) tidningen blev tryckt.

Idag bor Akkaris libanesiska fru och dotter i Libanon, samtidigt som han är på väg att utbilda sig till iman där.

I tidningartikeln beskrev journalisten, att familjen Akkari hade hängt upp tavlor på danska bondgårdar och annat på väggarna. På walkmanen spelades "Oles nya bil", "Jag vill bygga en gård och andra danska sånger.

Den tårfyllda historien köptes inte bara av den tidningens journalist. Utan dåvarande inrikesminister Birte Weiss (S) gav familjen tillstånd att stanna av humanitära skäl.

När rektorn på Sönderbroskolan i Aalborg, Karen-Grethe Lodberg, skulle överräcka Ahmed Akkaris betyg, vägrade han ta henne i handen.

- Det har jag varken upplevt förr eller senare. Det religiösa var inte nått han skyltade med innan uppehållstillståndet. Men så fort han fick det, så blev han ortodox, säger lärarinnan till Extra Bladet.

Allan Larsen, Extra Bladet"


Läs artikeln här i Extra Bladet

Inga kommentarer: